Moc smaku, moc zdrowia w kuchni azjatyckiej.

Kuszą wyjątkowym smakiem oraz ciekawymi daniami i ich formami podania. Nietypowe składniki sprawiają, że kuchnie azjatyckie przyciągają nas swą oryginalnością. Coraz liczniejsze przepisy oraz pojawiające się w naszych sklepach produkty sprawiają, że coraz chętniej sporządzamy azjatyckie specjały we własnych domach. Dieta azjatycka ma wiele korzyści również dla naszego zdrowia. Jakie tradycje kulinarne cieszą się największym uznaniem? Jakie są zalety poszczególnych kuchni azjatyckich?

Kuchnia chińska
Ze wszystkich kuchni azjatyckich to ona jest nam najlepiej znana. Chińska dieta od lat zajmuje ważne miejsce w naszym sposobie odżywiania się, a po przepisy na orientalne przysmaki wielu z nas sięga bardzo chętnie. Ta zdrowa dieta zachwyca swymi smakami i sprawia, że nasze menu staje się znacznie bardziej ciekawe. Ryż, drób i ryby – podstawowe składniki chińskiej diety, mają korzystny wpływ na nasze zdrowie. Cennym składnikiem są również warzywa, które pojawiają się w większości chińskich specjałów. Jest to dieta, w której tłuszcz ma marginalne znaczenie. Produkty, z których korzysta się tu, są z kolei wspaniałymi źródłami błonnika pokarmowego. Ma to korzystny wpływ na naszą sylwetkę oraz na formę naszego układu pokarmowego. Szybkie smażenie sprawia, że potrawy zachowują swą wysoką wartość odżywczą, a do samego smażenia używa się znacznie mniej tłuszczu. Stosowane w tej diecie przyprawy również korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Imbir oraz czosnek świetnie radzą sobie przecież z bakteriami, mogą też chronić nas przed chorobami nowotworowymi.

Kuchnia japońska
To kolejna dieta azjatycka, która w Polsce cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Kuchnia japońska to moc warzyw oraz unikalnych produktów, które coraz częściej pojawiają się w sklepach ze zdrową żywnością. Warzywa są jej głównym składnikiem, ważną rolę odgrywa tu również soja. Wodorosty to źródło cennych witamin i minerałów, a jednocześnie niezwykle ciekawy dodatek do japońskich potraw. Rzadziej spotyka się tu ryby, choć to właśnie one stały się produktem najbardziej charakterystycznym dla kuchni japońskiej. Są one cenione ze względu na zawartość sporych ilości kwasów tłuszczowych omega-3, po które powinien sięgać każdy z nas. Drób oraz mięsa pojawiają się tu dość rzadko. W efekcie jest to dieta lekka i zdrowa, która pozwala nam cieszyć się dobrą formą do późnej starości. Mniejsze ryzyko zachorowania na raka oraz lepsza praca serca to główne zalety, które wiążą się z sięganiem po japońskie przepisy.

Kuchnia tajska
Kuchnia tajska to kolejna dieta, która w Polsce zdobywa coraz większą popularność. Jest smaczna, aromatyczna i pełna warzyw. Pojawiają się tu takie składniki, jak pędy bambusa, papaja oraz kukurydza. Te składniki sprawiają, że dania tajskie zadziwiają wybornym smakiem oraz jedynym w swoim rodzaju aromatem. Popularne jest tu gotowanie na parze, dzięki czemu te cenne dla zdrowia składniki w czasie obróbki termicznej nie tracą swej wartości odżywczej. Wielkim walorem tajskiej tradycji kulinarnej jest też stosowanie przypraw o leczniczych właściwościach. Imbir, bazylia oraz kolendra sprawiają, że potrawy te mają wyjątkowy smak i aromat, a jednocześnie w rewelacyjny i skuteczny sposób wspierają nasze zdrowie.

Dieta hinduska
Dieta mieszkańców Indii to kolejna ciekawostka dla amatorów orientalnych smaków i zdrowego odżywiania się. Znana głównie z potraw bezmięsnych, zachwyca szerokimi możliwościami wykorzystania ziołowych i leczniczych przypraw. To one są najbardziej charakterystyczną cechą tej kuchni. Dieta ta kojarzona jest przede wszystkim z curry, w której skład wchodzi wyjątkowo korzystna dla zdrowia kurkuma. Dzięki niej dania hinduskie mają też wyjątkowy posmak oraz ciekawą barwę. Popularne są w tej kuchni warzywa, w tym szpinak, bakłażan oraz groszek. Są to bardzo ważne składniki zdrowej diety, z których spożywania każdy z nas może odnieść wiele korzyści.

Kuchnia azjatycka to niezwykłe bogactwo smaków i aromatów. Ciekawe składniki oraz niezwykłe przyprawy sprawiają, że azjatycka dieta skutecznie wspiera nasze zdrowie. Z pewnością warto wykorzystać te przepisy, dzięki którym będziemy mogli wprowadzić w swym menu wiele korzystnych zmian. Nasza dieta wiele na tym zyska, podobnie zresztą jak nasze zdrowie.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: